نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

انتشار هدف دار یک نظرسنجی در اروپا : اسلام یک تهدید واقعی است!

انتشار یک نظرسنجی درباره اسلام در اروپا از حرکت حساب شده غرب برای منزوی کردن مسلمانان و مقابله با رشد گرایش به این دین در اروپا حکایت دارد.

به گزارش " نفرین بر صهیونیسم " به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی یک نظرسنجی جدید که در فرانسه و آلمان اجرا شده، نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان اسلام را یک "تهدید" می‌انگارند.  نویسنده این مطلب ، نبیل رمدانی یک روزنامه‌نگار و دانشگاهی فرانسوی که اصالتا الجزایریست. او برنده جایزه افتتاحیه تاثیر زنان مسلمان در اروپا در سال 2010 است.

در این نظرسنجی که اخیرا توسط "آی.اف.او.پی" به نمایندگی از لوموند اجرا شده، اکثریت پاسخ‌دهندگان فکر می‌کنند که مسلمانان موفق نشدند خود را با جامعه یکی کنند.

اسلام از نظر میلیون‌ها فرانسوی و آلمانی یک "تهدید" انگاشته می‌شود. یک نظرسنجی جدید ویران کننده آشکار می‌کند که تعداد بی‌شماری اعتقاد دارند مسلمانان "همبستگی مناسبی" ندارند.

نظرسنجی لوموند/آی اف او پی شامل 1600 نمونه آماری بزرگسال می‌شد که روی موضوعات مربوط به اتحاد و همبستگی مسلمانان در طول یک روز در ماه انجام شده است. - 800 نفر در فرانسه و 800 نفر در آلمان-

روزنامه لوموند نتایج را با تیتر "شکست" آورده که همه تلاش‌هایی را که در راستای کنار هم نهادن اجتماعات متفاوت مذهبی و فرهنگی شده، بدنام می‌کند.  این نتایج با وحشت زدگی ویژه‌ایی در فرانسه و آلمان از نظر گذرانیده خواهد شد، چرا که این دو کشور بزرگترین اجتماعات مسلمانان را در اروپا دارند. در بریتانیا نیز تعداد قابل توجهی مسلمان زندگی می‌کند که اغلب از تبعیض و تعصب شکایت دارند.

لوموند، مشهورترین روزنامه در پاریس می‌نویسد: "اسلام و همبستگی: فرانسه و آلمان شکست را تصدیق می‌کنند."

براساس نظرسنجی که بوسیله شرکت بازاریابی آی اف او پی انجام شده، 68 درصد از فرانسوی‌ها و 75 درصد از آلمانی‌ها معتقدند مسلمانان اجتماع یکپارچه خوبی نیستند.

درست به همین میزان، 42 درصد از فرانسوی‌ها و 40 درصد از آلمانی‌ها حضور اجتماعات مسلمانان را یک تهدید برای هویت ملی خودشان می‌پندارند.

یک سرمقاله در لوموند می‌افزاید: در حالی که اسلام دارد تبدیل به یک عضو ثابت و برجسته در حال افزایش جوامع اروپایی می‌شود، افکار عمومی آشکارا دچار تنش می‌گردد، به هر حال اختلاف و ناهم‌خوانی بین جوان‌ها و پیرها و بین جناح راست و چپ نمایان می‌شود.

"جرومی فورکی"، از اعضای آی آف او پی گفت که نتایج فراتر از رابطه مهاجرت با امنیت یا مهاجرت با بیکاری از پیوند اسلام با تهدید هویتی است.

فورکی گفت که مایل است تحقیق را به کشورهایی مانند انگلستان بسط دهد، جایی که او معتقد است نتایج خیلی مشابه خواهد بود.

در همه کشورهای اروپایی تهدید تروریسم به صورت فزاینده‌ایی به جوامع مسلمانان ربط داده می‌شود که شامل کشورهای بریتانیا از حملات یازده سپتامبر در ایالات متحده در 2001 و جنایات وحشیانه در مرکز لندن در 2005 می‌شود.

در فرانسه، دولت نیکلاس سارکوزی از خود یک حالت سرسختانه نشان داده است در برابر چیزی که او به عنوان افراطی‌گری مذهبی قلمداد می‌کند که اخیرا حجاب اسلامی را ممنوع کرده است. این همراه با بحث هویت ملی که به صورت خیلی زیاد رواج پیدا کرده بود، باعث شکایت هزاران نفر درباره تاثیر فزاینده اجتماعات مسلمانان در داخل فرانسه شد.

در این اثناء، سارکوزی به جلب رای دهندگان احزاب سرسخت راستگرای مانند جبهه ملی پرداخته است به همان اندازه او سعی می‌نماید تا ارزش‌های سنتی را تحکیم کند.

فرانسه یک جامعه سکولار است اما تعداد قابل توجهی از اکثریت جمعیت آن کاتولیک‌های رومی هستند. هیچ آمار رسمی موجود نیست اما تخمین زده می‌شود که فرانسه وطن حدود شش میلیون مسلمان باشد (تقریبا بین 8 الی 10 درصد جمعیت فرانسه)، که بیشترشان از اهالی سابق مستعمرات آفریقای شمالی هستند.

ماموران دولت فدرال آلمان جمعیت مسلمان کشورشان را حدود 4.5 میلیون نفر تخمین می‌زنند. بسیاری از این افراد ترک‌هایی هستند که در دهه 1960 به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

کشور آلمان خود با اسلام تنش‌هایی داشته است مانند دوباره مطرح شدن مجادلات با جمعیت ترک‌تبار یا تقابل گاه و بیگاه با سنت‌های مذهبی اسلام، از جمله ساخت مسجد بزرگی در شهر کلن که جنجال آفرین شد.

صدراعظم فعلی آلمان خانم آنگلا مرکل، در حالی که جناح راست در آلمان را تحریک می‌کند، بحثی را درباره مهاجرت از فرهنگ‌های خارجی برای حزب خودش – اتحاد دموکراتیک مسیحی- به میان کشید. او گفت: "ما اسلام خیلی زیادی نداریم، ما مسیحیت کمی داریم. ما مباحثه‌های خیلی اندکی درباره دیدگاه مسیحیت درباره انسان داریم."

با افزایش تاکید اروپا روی حفظ سنت یهودی-مسیحی در خلال حمایت از گرایش خصمانه نسبت به مسلمانان، جای هیچ تعجبی نیست که چرا بسیاری اسلام را مناسب با جامعه غربی یکپارچه و منطبق نمی‌بینند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد