نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نقد معماری ساختمان قانونگذاری مانتیوبا

با تشکر از همسنگرانمان در ماسون یاب به ویژه سرکارخانم پرنیان پویان


نمایندگان مردم ایالت مانتیوبا (کانادا) قوانین را در مکانی با شکوه به تصویب می‌رسانند، اما تنها عده کمی از این حقیقت آگاهند که تمام قسمت‌های ا ین ساختمان بر اساس اصول رمزآلود و ماسونی ساخته شده است . جزئیات فراوان در این معبد سلیمان بازسازی شده اهمیت انجمن‌های مخفی و فلسفه‌های سحرآمیز (فلسفه‌های هرمسی) را در حکومتهای امروز آشکار می‌سازد .


در معماری امریکای شمالی نه تنها هیچ کمبودی از نظر اصول گوتیک وجودندارد بلکه طرح‌های نئوکلاسیک و مبهم از دوره‌های گوناگون درتعدادی از ساختمان‌های هر شهر به وفور یافت می‌شود . اما ساختمان قانوگذاری مانیتوبا در وینیپگ منزلگاه نمونة‌معماری بی‌نظیری از دورة ماسونی است که از دید عموم پنهان مانده است . تنها چند کیلومتر از مرکز جغرافیایی دقیق آمریکای شمالی، ساختمان قانونگذاری مانیتوبا (MLB) واقع شده است که با سنگ آهک تیندال و فسیل‌های دریایی تکمیل شده است. این ساختمان تقریباً در 121 کیلومترمربع از زمینهای برادوی  ، حوالی مرکز شهر وینیگ واقع شده است.


نمای بیرونی این ساختمان بسیار تماشایی است . اما با کنکاش در داخل ساختمان می‌توان دریافت این طرح در واقع آمیخته‌ای از تصویر سازی مسیحی ، یونانی ، مصری ، بابلی و یهودی است که با افسونگری با باستانی‌ترین سنت جادوگری یعنی «کیمیاگری» ترکیب شده است .

تنها در سال 2006 میزان نفوذ فرماسونری رسوخ کرده در این ساختمان تبدیل به یک خبر مهم در رسانه‌ها شد و مطبوعات آزاد و دیگران که گزارشات گسترده و منحصر به فردی را در این خصوص ارائه نموده بودند، تعداد بیشماری از نمادهای شیطانی را در حالی نمایش داده شد که به عنوان یک طرح مثبت و با مقاصد خیرخواهانه از آنها یاد می‌شد. معماری جانبدارانه و نمایش قدرت مربوط به «کیمیاگری» همان چیزی است که من تا اندازه‌ای مهمترین نمادگرایی در ساختمان قانونگذاری مانیتوبا قلمداد می‌کنم.




«پسرزرین» .  هرمس اولین چهره مهم در میان خردمندان ماسونی است، زیرا او بانی اولین مراسم ماسونی (به اعتقاد ماسونها) با اقتباس از «رموز» به وجود آمده توسط خود اوست . تقریباً تمامی نمادهای ماسونی هرمس گونه (Hermetic) هستند.


معبد سلیمان ـ سه اتاق مقدس


جالب‌ترین وجه این ساختمان (؟) به اعتقاد «فرانک آلبو» محقق دانشگاه وینیپگ، این حقیقت است که این بنا در مقیاس معبد قدیمی و اصلی سلیمان ساخته شده است. این محقق مساحت و جزئیات ساختمان را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که تمامی مقیاس‌ها با دقت تمام با معبد اصلی برابر است . معبد قدیمی سلیمان  در سده دهم قبل از میلاد مسیح ساخته و در نهایت توسط بابلی‌ها در سال 586 پیش از میلاد ویران شد.

 ۴۰۰ سال بعد معبد دیگری در همان مکان در اورشلیم و در مرتفع‌ترین بخش این شهر مقدس بنا شد . این معبد پرستشگاه و عموماً محل گردهمایی یهودیان شهر اورشلیم بود . معبد اصلی توسط «Hiram Abiff » طراحی شد و او طرح را به حضرت سلیمان ارائه نمود . از دیدگاه تاریخی، ماسون‌ها احترام و قداست ویژه‌ای برای این معبد قائلند؛ مکانی در سلسله مراتب روحانی و به عنوان صحنة دخول تفکر . به محض ورود به ساختمان از در ورودی شما وارد یک سالن بزرگ می‌شوید که یک مربع کامل و هر ضلع آن 6/66 فوت است. به گفته آلبو، عدد 666 به نوشته‌های رمز آلود « De occulta Philasophia» نوشتة «Cornelius Agrippa» اشاره می‌کند . در عین حال که عدد 666 معمولاً با حیوان (چهارپا) یاد شده در آیه 13 کتاب مقدس همراه است ، این عدد معنای متفاوت دیگری نیز دارد. در مورد ساختمان قانونگذاری مانیتوبا، بر طبق آنچه رسانه‌ها اظهار می‌دارند، این عدد با خورشید و قدرت حیات آن مرتبط است؛ این مطلب زمانی آشکار می‌شود که شما اعداد 1 تا 36 را با یکدیگر جمع کنید که در نهایت به عدد 666 خواهید رسید. اهمیت عدد 36 به دلیل تعداد صور فلکی است که توسط خورشید کنترل می‌شود.

دراین سالن شما در ابتدای ورود به مجسمة 2 گاومیش در اندازة واقعی و با تمامی پیچیدگی و جزئیات روبرو می‌شود که به منظور تسخیر جادوی محافظت کنندة از ‌گاوه نر در معابد باستانی و عقیدة مردم آن دوران مبنی بر دفع شر در اینجا گذاشته شده‌اند.



دو گاومیش و سه رشته پلکان با 13 پله (13 عدد مقدس ماسونهاست)



عبور از میان دو ستون فراماسونری و ورود به معبد سلیمان


درست در وسط این دوگاومیش یک پلکان مجلل وجود دارد که متشکل از سه رشته پلکان 13 پله‌ای و از جنس سنگ مرمر رگه‌دار قهوه‌ای ایتالیایی است.

پس از عبور از پلکان وارد سطحی دقیقاً زیر مجسمة پسرزرین می‌شوید ، این اتاق دارای یک سقف گنبدی شکل بوده که زیر آن یک محراب مدور قرار دارد . کف سالن بوسیله مرمر فرش شده که خطوط دایره واری را به وجود آورده اند. یک ستارة هشت پر در مرکز اتاق زیرین٬ پائین تر از محراب٬ خود نمایی می‌کند.که به حوض ستارة‌سیاه موسوم است.

ستاره همچنین نماد الهة بابلی به نام «ایشتار» است. این ستاره در امتداد مجسمة هرمس واقع شده است.



اتاق گنبدی دقیقاً در زیر مجسمة پسر طلایی قرار گرفته است.


اگر دقیقا بر روی ستاره بایستید و در محراب مذکور صحبت کنید٬ صدای خود را به شکل تغییر یافته خواهید شنید ، بازپخش همسازها به بهترین و شگفت‌انگیزترین نحو پنجمین هماهنگی را به وجود آورده است. این مکان نیز بر طبق تالار قربانی ساخته شده است. تالار قربانی اتاقی بوده که خدایان عالم مردگان قدرت را از طریق قربانیان، همان ارواح در گذشتگان که توسط هرمس به دنیای مردگان فرستاده می‌شدند کسب می‌کردند. از نظر فرانک ظاهراً سنگ مرمر رگه‌دار نزدیک ستاره تشبیهی برای خون قربانی است. اینها همه دراتاقی است که کاملاً در زیر گنبد قرار گرفته، جایی که پسر زرین بر فراز آن قرار دارد و رو به شمال می‌نگرد.



حوض ستارة سیاه که دقیقاً زیر اتاق گنبدی واقع شده است.


ا عبور از سالن به اتاق دیگری معروف به اتاق پذیرش معاون فرماندار می‌رسیم که همان قدس الاقداس در معبد سلیمان است. در این اتاق نه تنها شاهد اشارات دیگری به هرمس هستیم بلکه اگر ابعاد آن را به مقیاس ذراع ماسونی تغییر ‌دهیم به ۲۰×۲۰ ذراع می‌رسیم که همان اندازه‌ای است که در اولین کتاب پادشاهان، انجیل، ذکر شده است. در بالای این اتاق، در بخش بیرونی ساختمان، نسخة عینی صندوقچة عهد در موقعیت هوایی مرکزی، از سنگ حجاری شده است که همان صندوقچة عهد است که در انجیل ذکر شده و در معبد سلیمان نگهداری می‌شد.



اتاق پذیرش معاون فرماندار.



صندوقچة عهد ساختمان مجلس مانیتوبا، درست در بالای مقدس ترین مکان  (اتاق پذیرش معاون فرماندار) قرار دارد.


در همة کلیساهای دوران رنسانس شما هنوز پسر زرین را در بالاترین نقطة ساختمان مشاهده می‌کنید، شاید مهمترین جنبة همة این مجسمه‌ها یک قطعه فلز ریخته‌گری شدة 17 فوتی برنزی درخشنده و گیرا است که با لایه‌ای از طلا پوشانده شده است. پسرزرین استعاره‌ای است از «هرمس ترسمیگستوس» پدر علم کیمیاگری، فلسفة عینی و کسیکه خرمندی روشنایی را آموخت . اوبا مشعلی در یک دست و گندم در دست دیگر موقرانه بر روی یک پا ایستاده است. این مجسمه در سال 1919 بر فراز ساختمان برافراشته و رو به شمال به سمت انتهای شمالی وینیپگ که منطقه‌ای بدنام است قرار داده شده است. در شب این مجسمه همچون روز که خورشید بر آن می‌تابد می‌درخشد. در حوزة معنوی، سمبل گرایی کیمیایی بدین دلیل در این ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که علم کیمیاگری ایجاد ارتباط با چیزی فراتر از کلمات می باشد. این علم اجتماع متناقضات است.

برفراز برجی که گنبد را در خود جای داده، چهار گروه از سه پیکره در اندازة‌ واقعی قرار گرفته است که هر یک نمایانگر خاک، باد، آتش و آب است. و یا به عبارت دیگر نماد علم٬ کشاورزی، هنر و صنعت. نه تنها این پیکره‌ها به نوعی نمایانگر عناصر ذکر شده هستند، بلکه به عقیده فرانک آلبو، پسر زرین بر فراز این چهار عنصر قرار داشته و بر آنها به منظور «اتحاد» و «تبدیل آنها به طلا» احاطه دارد که این یک فرآیند مهم دیگر در کیمیاگری است.



مجسمه کشاورزی که نمایانگر خاک، یکی از چهار عنصر کیمیاگری است.


نمادهای مصری


نگاره‌های ساختمان قانونگذاری مانیتوبا به جادوی عمیق‌تر و تاریک‌تر مصر را نیز تسخیر کرده : دو مجسمه عظیم ابوالهول که زینت بخش بام برج اصلی است که یکی رو به طلوع و دیگری رو به غروب خورشید است . این دو مجسمه در اندازه‌ طبیعی و دور از دید مردم اند.

این دو ابوالهول همچنین دارای سنگ‌نوشته‌هایی به زبان هیروگلیف هستند که به نام "توتمونسیس سوم" ترجمه می‌شوند. از نظر ماسونها، مصریان، ماهرترین جادوگران بودند . در همین بخش از ساختمان اشاراتی به زبان هیروگلیف به خدای خورشید«Ra» شده است که اینگونه ترجمه شده است: «مظهر جاودانه خدای خورشید "Ra"، خدایی که خوب و حیات‌بخش است.» انتظار می‌رود این گونه کتیبه‌ها را در دیوارهای گورها و معابد باستانی ببینیم، نه به طور پنهان در سقف یک ساختمان دولتی . آنهم دولتی به ظاهر مسیحی و یگانه پرست!!!



ویژگیهای ثانویه


به طور خلاصه مشخصه‌های ثانوی ساختمان قانونگذاری مانیتوبا از این قرارند:

دو ابوالهول برروی بام (به همراه کتیبه‌هایی درباره خدای خورشید  "Ra" ) چند جفت گاومیش در اندازه طبیعی، سر مدوسا (عجوزۀ مارموی در اساطیر یونان)، جمجمه احشام و در سرتاسر ساختمان طرح‌های دفع کننده شر مانند سر شیر، چراغ‌ها و لامپ‌های گوناگون (که دارای ماهیت نمادین هستند) که یکی از آنها در اتاق گنبدی قرار دارد و نمایانگر مسیح به همراه 12 چراغ دیگر به دور آن است، پایه‌های گل سرخ از جنس طلا، صورتک‌های مرد و زن که نماد زاد و ولد هرمس و آفرودیت (هرمافوردیتوس) هستند، نقاشی دیواری درخت زندگی (نمادی کابالیستی) در تالار قانون‌گذاری که توسط آگوستس تاک کشیده شده و جرجس گاردت آن را حجاری نموده است(مجسمه موسی که ده فرمان را در دست دارد، و سولن آتن باستان)، پیکره‌هایی که توسط برادران پیکیریلی حجاری شده و آلبرت هوج آنها را آماده نموده است، پس زمینه‌های نجومی مانند برقراری نظم اعتدالین به واسطه خطای دید در جایگاه مقدس . تاریخ‌های تأویل خاصی برای روزهایی که سیارات در یک صف قرار می‌گیرد زمان‌بندی شده‌اند. در محوطه پارک گونه ساختمان، لوسترهای بسیاری وجود دارند که هریک دارای سه لامپ مدور در هر شاخه هستند.



مدوسا، روبه آتن.



بوکرانیوم، نمایانگر گاو نر قربانی



موسی (ع) .... با شاخ؟!



آیا این لامپ‌ها به عیسی و 12 تن حواریون اشاره می‌کند یا خورشید با 12 علامت دایره البروج؟ در هر حال تعداد آنها 13، عدد مقدس ماسونی است.



یک نقاشی دیواری که جنگ جهانی اول را به عنوان مصائب مسیح به تصویر می‌کشد. نقش وسط تصویر که با سینه عریان نشان داده شده عیسی مسیح است، اما به یک ماسون تازه وارد به انجمن برادری نیز اشاره دارد :



یک ماسون تازه وارد باسینه عریان .دقیقاْ مشابه تصویر مسیح!


مجسمه‌های تاریخی گوناگون نیز در این ساختمان مشاهده می‌شود، از جمله مجسمه لوئیس ریل که دور از ساختمان، در قسمت جنوبی آن و روبه جنوب است. در روبروی آن بنای یاد بود ملکه را می‌بینید که رو به شمال است. در حیاط ساختمان مجسمه های دیگری را نیز می‌بینیم.

این استدلال ریاکارانه که اجرای سیاست ها در مکانی که نسخه ی کاملی از یک معبد وابسته به کلیساست٬ انجام می گیرد - خواه مورد تائید عامه قرار کرفته باشد  و یا حتی نظر مردم را به خود جلب کرده باشد- باید اثبات شود. پس از آگاهی یافتن از جزئیات معماری ساختمان مجلس قانونگذاری مانیتوبا، می‌توان تصور کرد این مکان مخصوصاً برای شاگردان علوم ماورائی در یک تلاش ابدی برای آگاهی و شاید برای به دست یافتن به علم غیب از طریق تطهیر مادی و معنوی زیبایی و با استفاده از تصور تجربی، اجتماع متناقص‌ها و جادوی جنسی طراحی شده است.

صرف نظر از همة این احتمالات به سختی می‌توان راه رفتن در سالن‌ها و پلکان‌های این ساختمان را یک تجربة‌متعالی اخلاقی نامید . این طرح‌ها اثرات معنوی و مافوق تصور داشتند و همة اشیاء سرا سر سالن‌ها شما را از خود می‌راند؛ مبلمان و مجسمه‌های زیبا، وسایل تزئینی، الگوهای متفاوت، ظرافت آشکار مقیاس‌ها، نقاشی‌ها و کتیبه‌های هیروگلیف و غیره. به مانند معابد قدیمی در اورشلیم، در این مکان نیز بی‌تردید نوعی حس رستگاری احساس می‌شود که من خود نیز آن را تجربه کردم.


مهندسین معمار و انگیزة آنها


فرانک سیمون نخستین مهندس معماری این پروژه بود. او کسی است که به شدت تحت تأثیر اعضای یکی از لژهای ماسونی به نام «ساده دلان ستارة‌قطبی» درجه‌ای پایین‌تر از «grand orient of france»، بود. سیمون در اصل برندة مسابقه‌ای بود که توسط دولت مانیتوبا در سال 1911 برگزار شد ، اما درواقع یک چهرة‌ پنهان با نام سپتموس وادریک در اروپا امتیاز نقشه کشی این بنا را از آن خود کرد. به نظر می‌رسد سیمون پیشرو برادران ماسونی خود بود. از نظر سیمون، استفاده از هندسه در ساختمان نیازمند معجزة الهی است و گرچه ساختمان به دلیل مسائل مالی و تأخیر در جنگ جهانی اول هیچگاه به اتمام نرسید، اما وجود تعارض نگاره‌های مبهم و بسیار نزدیک با وجوه مسیحی  این بنا را بدون شک به یک اثر ماندگار در معماری تبدیل کرده است.

در خصوص علت ساخت این بنا، این نقل قول از سیمون معروف است که «مردان و زنان نمی‌توانند در محیط‌های معمولی، نازیبا و بی‌روح  خوب و شاد باشند». استفاده از روش «برش زرین» که به دورة‌ وتیروویوس بر می‌گردد، سیمون و همکارانش را به نوعی کمال در ریزه کارهای هنری رساند، نوع خاصی از زیبایی که غیر قابل انکار است. به عقیدة‌ آلبو که بی‌تردید عمیق‌ترین شناخت را از شخصیت‌های درگیر در مفهوم ساختمان دارا است، سیمون با ساخت این بنا می‌خواست تأثیر ناخودآگاهی را از طریق معماری ایجاد کند که «بتواند مردم را به سمت فضائلی مانند ایمان، امید، اخلاق و نیکوکاری سوق دهد». اما اگر چنین چیزی صحت دارد آیا می‌توانیم با اطمینان فرض را براین بگذاریم که انگیزه‌های شر در ذهن این افراد با انگیزه‌های مثبت آنان همخوانی دارد؟

اما می‌توان از آن برای مقاصد شر، جادوگری و قربانی گرفتن نیز استفاده نمود. من در طول دورانی که شاگرد فرانک آلبو بودم اطلاعات بسیاری در دانشگاه کسب کردم، اما در نهایت به جای پاسخ با سؤالات بیشتری مواجه شدم. وقتی بحث انگیزه‌های احتمالی ساخت ساختمان قانونگذاری پیش می‌آید، یک فرد برخوردار از قوة تخیل قوی بر اساس روابط کلیسایی و حقایق واقعی به نتایج شیطانی می‌رسد. وینیپگ مکانی با نیروی روانی قوی است. خالق شرلوک هلمز، کونان دویل روزی دربارة وینیپگ چنین گفت: «من به این نتیجه رسیدم که وینیپگ نسبت به دیگر مکان‌هایی که ما برای بررسی امکان وجود نیروی روانی دیدن کردیم از اهمیت بالایی برخوردار بود». دویل در وینپگ در جلسة‌احضار ارواح در یک خانه حضور یافت که در آن چند تن از مقامات عالیرتبة ماسون به منظور احضار ارواح شرکت داشتند.

 

نتیجه‌


مسلماً زیبایی مطلق و عظمت و شکوه ساختمان قانونگذاری مانیتوبا حیرت انگیز است. این ساختمان کاملاً از انواع امروزی بی روح و بایر که صرفاً برای اهداف علمی ایجاد شده‌اند متفاوت است. با این وجود پس از تحلیل نمادها می‌توان اهمیت معنوی این بنا را مورد تردید قرار داد .مساحت تالار بزرگ دقیقاً 6/66 فوت است که عدد حیوان (چهارپا) در آیه 13 و نیز عددی است که معمولاً با شیطان ارتباط دارد. حوض ستارة سیاه توسط ستارة‌هشت پرایشتار، الهة بابلی ، باروری، عشق و جنگ، احاطه شده است. آیین پرستش او شامل فاحشگی مقدس بود و او را «فاحشة خدایان» می‌خواندند. ایشتار همچنین نمایانگر ونوس است که از آن به عنوان ستارة صبح ـ نام دیگر ابلیس ـ یاد می‌شود. نماد جالب دیگر مجسمة موسی است که شاخ‌هایی در پیشانی دارد. میکلانژ موسی را به شکلی شبیه به این در کلیسای سنت پیترو به تصویر کشید که مجادلات بسیاری در پی داشت. در حالیکه به کفّار گفته شده است که شاخ تنها حاصل یک اشتباه در ترجمة انجیل بوده است و معنی صحیح آن اینجا برای جویندگان علوم مخفی آمده است:

«پس میکلانژ موسی را با شاخ مرد قدرت ودارای جایگاهی بسیار والاتر از شارع یک قبیلة محلی خواند. او به واسطة شاخ او نه تنها در مقابل خدا به عنوان کسی که در حضور خداست و به واسطة هم رأی بودن با الوهیت سر تعظیم فرد می‌آورد؛ بلکه بسیار نجیب‌تر، به عنوان مردی که آنچه را از او خواسته شده انجام داده بود که بسیاری از انجام آن عاجزند. تنها عدة کمی بازگشتند و برای آموزش و رهبری بشریت آمدند.» ـ الوویس هارت، چاپ دانشگاه خداشناسی (اللهیات).

موسی شاخدار نمایانگر مردی است که مقام الوهیت را خود به واسطة تسلط بر علوم و جادوگری، پیشرفت معنوی و آگاهی کسب نمود، مفهومی که مکتب شیطان پرستی آن را می‌پذیرد. بعلاوه، نشان دادن نمادین عیسی مسیح به عنوان یک تازه وارد ماسونی مفهوم مبهم مسیح به عنوان «مردی که به کمال رسیده» را منعکس می‌کند. به عبارت دیگر جویندگان علوم مخفی بر این باورند که هر کس می‌تواند با ورود به حوزة‌اسرار مسیح ، (و حتی خدای) خود باشد. در آخر، تعداد بیشماری سر قوچ در داخل و خارج از ساختمان حجاری شده که یادآور تصویر  بافومت است.



همة‌این مشخصه‌های عجیب ما را به تعجب وا می‌دارد: چه کسانی رهبران حکومت‌های ما هستند و چه می‌پرستند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد