نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

رئیس‌جمهور قوم لوط رسماً اعلام حضور کرد


ییس‌جمهور آمریکا باراک اوباما با انتشار یادداشتی به طور رسمی حقوق هم‌جنس‌گرایان را به رسمیت شناخته و از کلیه وزارت‌خانه‌ها و نهادهای آمریکا خواست تا نسبت به تحقق حقوق جهانی قوم لوط تمامی تلاش خود را بکار بندند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، باراک اوباما از زمان تصدی سمت رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کرد تا به ازدواج هم‌جنس‌گرایان و لواط کردن آنها، جنبه رسمی بخشیده و اقدامات این قوم را مساوی با حقوق بشر معرفی کند.

در همین راستا، کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور و دولت وی در برداشتن موانع موجود در برابری، مبارزه با تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، و تعامل با جوامع هم‌جنس‌گرا در سراسر کشور مصمم می‌باشند. همان‌طور که رئیس‌جمهور به صراحت در سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال جاری اعلام نمود، این تصمیم دولت، برای دفاع از حقوق هم‌جنس‌گرایان تنها به مرزهای ما نیز محدود نمی‌شود. وی اظهار داشت: به دلیل این که هیچ کشوری نباید حقوق مردم را به خاطر این که چه کسی را دوست دارند انکار نماید، ما باید برای احقاق حقوق هم‌جنس‌گرایان در سراسر جهان ایستادگی نماییم.»

باراک اوباما با انتشار یادداشت رسمی، که صریحاً کلیه سازمان‌های فدرال در خارج آمریکا را شامل می‌شود، حصول اطمینان از تلاش‌های دیپلماتیک و کمک‌های خارجی ایالات متحده در ترویج و محافظت از حقوق هم‌جنس‌گرایان را خواستار شد. این یادداشت تعیین‌کننده مسیر اولین استراتژی دولت آمریکا برای «مبارزه با نقض حقوق انسانی هم‌جنس‌گرایان در خارج از کشور» اعلام شده است.

این یادداشت به وزارت امور خارجه، وزارت خزانه‌داری، وزارت دفاع، وزارت دادگستری، وزارت کشاورزی، وزارت بازرگانی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی، سازمان امنیت داخلی، آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، شرکت چالش هزاره، بانک صادرات و واردات، نماینده بازرگانی ایالات متحده، و دیگر سازمان‌هایی که احتمالاً توسط اوباما تعیین می‌شوند، ابلاغ خواهد شد.

یادداشت اوباما سازمان‌های مختلف آمریکا را به حرکت در مسیرهای زیر توصیه می‌نماید:

• مبارزه با اعلام هم‌جنس‌گرایی به عنوان یک جرم و یا تبعید به خارج از کشور.

• حمایت از هم‌جنس‌گرایان پناهنده و پناه‌جوی آسیب‌پذیر.

• افزایش کمک‌های خارجی برای محافظت از حقوق بشر و پیشبرد عدم تبعیض.

• حصول اطمینان از پاسخ سریع و هدفمند ایالات متحده در قبال نقض حقوق انسانی هم‌جنس‌گرایان در خارج از کشور.

• تعامل سازمان‌های بین‌المللی در مبارزه با تبعیض علیه هم‌جنس‌گرایان.

• ارائه گزارش پیشرفت.

 

 

حتی قبل از این یادداشت نیز، سازمان‌های ایالات متحده برای ترویج حقوق هم‌جنس‌گرایان در سراسر جهان تلاش می‌کردند. در ژانویه 2009، کلینتون، وزیر امور خارجه، دستورالعمل قهرمانی جامع حقوق بشر در وزارت امور خارجه را اعلام نمود، که شامل حفاظت از حقوق همجنسگرایان نیز می‌شد. کلینتون همچنین در حمایت از هم‌جنس‌بازان مدعی شده بود: «حقوق بشر یعنی حقوق هم‌جنس‌بازان، و حقوق هم‌جنس‌بازان یعنی حقوق بشر.»

 

طبق اعلام کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا تاکنون در این زمینه به صورت جهانی دست به اقدامات ذیل زده است:

• تعامل دو جانبه و منطقه‌ای از طریق سفارتخانه‌های ایالات متحده، جامعه مدنی و سازمان‌های چند جانبه برای تشویق کشورها برای لغو یا اصلاح قوانین مربوط به رفتار با همجنسگرایان یا اعلام همجنسگرایی به عنوان یک جرم جنایی.

• تقویت حقوق بشر همجنسگرایان در مجامع چندجانبه، از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد. در ماه ژوئن سال 2011، ایالات متحده، آفریقای جنوبی، و یک گروه فرامنطقه‌ای از حامیان مشترک، اولین قطع‌نامه شورای حقوق بشر سازمان ملل را در خصوص حقوق هم‌جنس‌گرایان به تصویب رساندند.

• سفارتخانه‌های ایالات متحده، حمایت ایالات متحده از حقوق همجنسگرایان از طریق دیپلماسی عمومی نوآورانه را اعلام کرده است. سفرا و سفارتخانه‌ها برای میزبانی بحث‌های عمومی و میزگردهای تخصصی، انتشار تبلیغات و حمایت از رویدادهای افتخاری تلاش می‌نمایند.

• حمایت از مدافعان حقوق هم‌جنس‌گرایان و گروه‌های جامعه مدنی، با کمک به برنامه‌ریزی و حمایت مالی، از جمله تلاش برای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر، ایجاد مهارت‌های وکالت، ارائه وکلای قانونی و در صورت لزوم، کمک به نقل مکان این افراد.

• ارائه گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر هم‌جنس‌گرایان و تهیه گزارش‌های خاص حقوق بشر مربوط به کشور.

• تقویت پرسنل وزارتی و سیاست‌های کنسولی. وزارت امور خارجه آمریکا طیف وسیعی از مزایای قانونی و کمک هزینه‌های موجود برای شرکای هم‌جنس‌باز داخلی بخش خدمات کارکنان خارجی، که در خارج از کشور خدمت می‌کنند را گسترش داد. ایالات متحده همچنین هویت جنسیتی را در سیاست‌های فرصت‌های برابر اشتغال دولت فدرال در سال 2010 گنجانده است.

• حمایت از پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجران همجنس‌گرا از طریق استراتژی حفاظت که توسط دیگر سازمان‌های دولت ایالات متحده، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان و سازمان‌های غیر دولتی اجرا می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد