نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نگاهی به شکست‌ های آمریکا در خاورمیانه

به گزارش فارس، دمشق طی هفت دهه نقش ژئوپلیتیکی مهمی در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا داشته است و مقامات کاخ سفید چه تحت حاکمیت دموکرات‌ها و چه جمهوریخواهان به اهمیت سوریه در خاورمیانه و تحولات عربی ـ صهیونیستی،واقف بوده و در مناسبات خود با دمشق روی این مسئله سرمایه گذاری باز کرده بود.

در دوران جنگ سرد سوریه عرصه رقابت آمریکا و شوروی بود و دمشق در سایه این رقابت از گزند توطئه‌های آمریکا مصون بود و با دریافت کمک‌ها و تسهیلات سیاسی، نظامی و امنیتی از اردوگاه سوسیالیستی به رهبری شوروی استفاده می‌کرد؛ اما پس از پایان جنگ سرد دمشق با شکل گیری عصر  نظم نوین جهانی تحمیلی شده از سوی آمریکا متحمل انواع فشارها و مجازات‌های واشنگتن شد.
ادامه مطلب ...

امپراطور یهودی رسانه‌ها کیست وچگونه به ایران اعلام جنگ کرد؟

در سال 1917، اسکار کالاوی (Oscar Callaway) نماینده مجلس آمریکا سخنرانی جنجال‌برانگیزی در کنگره انجام داد. 
وی فاش ساخت که چرا جی. پی. مورگان (J. P. Morgan) 12 مدیر خبری رده بالا را استخدام می‌کند. از این دوازده نفر خواسته شده بود که تأثیرگذارترین روزنامه آمریکا را مشخص نمایند. آنها باید مشخص می‌ساختند که برای کنترل خط‌مشی روزانه مطبوعاتی آمریکا به چند روزنامه نیاز است. این افراد به این نتیجه رسیدند که تنها با خرید 25 روزنامه بزرگ کشور می‌توان به این هدف دست یافت. از آن روز تاکنون استیلا بر رسانه‌های جمعی به معنی کنترل افکار عمومی کشور تلقی شده و هر کس که بدین قدرت دست می‌یابد در حقیقت مدیریت اصلی کشور را در دست دارد و امروزه روپرت مردوخ با امپراطوری رسانه بزرگ خود بر قله قدرت رسانه‌ای نشسته است. 

شبکه‌های تلویزیونی وی در آمریکا به 280 میلیون نفر و شبکه‌های ماهواره‌ای وی در آسیا به 300 میلیون نفردسترسی دارند. مجموع مخاطبین رسانه‌های مردوخ در جهان به 7/4 میلیارد نفر می‌رسند یعنی در حدود سه چهارم مردم روی زمین.


ادامه مطلب ...

جریانهای فمینیستی معاصر


در میان جریان‏های فمینیستی معاصر، هفت گرایش عمده وجود دارد:1. فمینیسم لیبرالی؛ 2. فمینیسم مارکسیستی؛ 3. فمینیسم اگزیستانسیالیستی (اصالت وجود)؛ 4. فمینیسم روانکاوانه؛ 5. فمینیسم هم‏جنس‏گرایانه؛ 6 . فمینیسم زیست شناختانه؛ 7. فمینیسم فرامدرن.

ادامه مطلب ...