نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

قربان بهزادیان نژاد را بهتر بشناسید

آشنایی با سوابق و سرگذشت رجال سیاسی معروف این مرز وبوم از جهات بسیاری دارای اهمیت است. برای آنانکه بخواهند در عرصه خطیر سیاست وارد شوند، سرگذشت سیاسیون از یک سو درس آموز و از سوی دیگر عبرت انگیز است. شبکه خبری چریغ در همین راستا، تلاش دارد تا سرگذشت، مواضع و عاقبت بسیاری از سیاستمداران کشور، چه آنهایی که خدمت به سزایی کرده و چه آنهایی که ره به خطا برده اند، را بررسی و منتشر نماید. امید است این سری مطالب برای جستجوگران حقیقت مفید و ارزنده باشد.


آمیبها موجوداتی تک سلولی هستند که با حلقهزدن بهدور ماده غذایی بهدنبال تغذیه از آن هستند و منجر به تخریب و افساد آن میشوند.

شاید اگر آخرین یافتههای دانشمندان، بر اساس گزارشی که نشریه ساینس داده است نبود، گمان بر رفتار غیر هوشمندانه و تصادفی آنها میرفت. لیکن مجموعه فعالیتهای قربان بهزادیاننژاد آن هم به عنوان فردی باهوش بالا و با درکی سیساله از شرایط سیاسی جمهوری اسلامی را به هیچ وجه نمیتوان، سادهانگارانه و غیرهوشمندانه دانست.

 

دکتر قربان بهزادیاننژاد، استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ با فرارسیدن موسم انتخابات دهم ریاست جمهوری عهده‌دار ریاست ستاد مرکزی میرحسین موسوی شد. همکاری‌ای که البته به قبل از انتخابات باز می‌گردد. آشنایی بیست ساله‌ی وی با آخرین نخست وزیر؛ سبب شده بود که به عنوان مشاوری قابل اعتماد شناخته شود.

مشاور قابل اعتماد موسوی به عنوان یکی از اعضای اصلی جلسات پنج شنبه‌ها محسوب می‌شد. جلساتی که قبل از انتخابات نهم برگزار می‌شد و یکی از اهداف اولیه آن راضی کردن رییس فرهنگستان هنر برای  قبول کاندیداتوری در انتخابات بود.

پس از انتخابات نهم و پیروزی دکتر احمدی‌نژاد، این جلسات دوباره کار خود را ادامه دادند و بهزادیان‌نژاد  و دیگرانی همچون محمدرضا تاجیک، در کنار ایجاد مدلی به عنوان جایگزین نظام متکی بر ولایت فقیه؛ مسئولیت تزریق جرات و شهامت به نخست‌وزیر تحمیلی را به عهده گرفتند.

هر چند دوستان میرحسین نتوانستند وی را برای شرکت در انتخابات سال ۸۴ قانع کنند، و موسوی دلیل نیامدن خود را حضور هاشمی رفسنجانی اعلام کرد. اما با فرا رسیدن انتخابات دهم، تلاش‌های آن‌ها نتیجه داد و موسوی احساس خطر(!) کرد.

نتیجه فعالیت‌های آمیبگونه بهزادیان‌نژاد و دوستان موثر افتاد و با ایجاد توهمی مثال زدنی در مغز نقاش سبک آبستره، بسترساز تحقق فتنه‌ای شدند که دشمنان نظام سالها به‌دنبال تحقق آن بودند.

بهزادیان نژاد از یک سو مسئولیت جذب منابع مالی، لجستیکی و معنوی ستاد میرحسین را به عهده داشت. ارتباط با علی یونسی و تیم مشاوره‌ای وی، همین‌طور عبدا… جاسبی به منظور استفاده از امکانات مالی و معنوی تحت تملک‌شان برای ستاد موسوی، نمونه‌ای از اقدامات بهزایان‌نژاد در دوره قبل از انتخابات است.

او از سوی دیگر مسئولیت تنظیم سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های موسوی را با همکاری ابوالفضل فاتح به عهده داشت. و در مقام رییس ستاد نیز با مصاحبه‌هایی که با نشریات و خبرگزاری‌های مختلف داشت، زمینه انتشار هرچه بیشتر التهابات اجتماعی را به عهده داشت.

همانطور که در مصاحبه‌اش با روزنامه سرمایه گفته است:

«ما در شرایط موجود در کشور با وضع خاصی رو‌به‌رو هستیم؛ مدیریت از هم پاشیده و همچنین اتخاذ تصمیم‌ها به سبک و سیاق خاص عوارض و مشکلاتی را در عرصه جهانی و داخلی ایجاد کرده است….تورم ۶۵ درصدی دشواری‌ها و سختی‌هایی را به زندگی همه آحاد جامعه وارد آورده است»

تهیه هیزم آتشفشان‌های نوید داده شده بعد از انتخابات نیز به عهده افرادی همچون وی بوده است. همانطور که در مصاحبه‌اش با روزنامه اسرار بیان کرده است که:

«به نظر من لازم نیست خیلی به اعداد و ارقام مراجعه بکنیم. شور و نشاطی که در سراسر کشور وجود دارد پیروزی آقای مهندس موسوی را به صورت قطعی نوید می‌دهد. ضمن اینکه کلیه نظرسنجی‌ها و استقبالهایی که در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت، بحول و قوه الهی نوید دهنده این پیروزی است.»

هنوز انتخابات صورت نگرفته‌بود که بهزادیان‌نژاد خبر از برگزاری جشن پیروزی می‌داد و به‌دنبال زمان برگزاری آن می‌گشت. و حتی در پاسخ به خبرنگاران از قطعیت برگزاری این جشن سخن می‌گفت.

اما پس از ناکامی در انتخابات و شکست سنگین برنامه‌های‌شان، فاز التهاب آفرینی و تشنج‌زایی آغاز شد. در این فاز مسئولیت دکتر، هدایت جوانان به منظور شرکت در تجمعات و همچنین القای هرچه بیشتر موضوع تقلب در اذهان آنها بود.

میزان اعتماد به بهزادیان نژاد تا حدی بود که وی به عنوان مسئول اختفاء اسناد مربوط به برنامه‌ریزی برای براندازی در جلسات پنج‌شنبه و اعمال خرابکارانه ستاد میرحسین انتخاب شد و بنا بر اطلاعات آنها را به ویلای شخصی خود منتقل کرد.

هرچند وی پس از دستگیری و نهایتا ابراز ندامت از اعمال خود مورد عفو واقع شد، اما نمی‌توان از نقش مهمی که وی و اطرافیانش در طول سالیان پس از نخست وزیری در ایجاد توهم امروزی میرحسین و همچنین انحرافات عقیدتی وی نادیده گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
مینا جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ب.ظ http://donbaleyesob.blogfa.com

سلام
و عرض ادب
مداد چوبی من دوباره بروز شد
متنوع تر از همیشه وخوشحال میشه که دوستی مثل تو تشریف بیاره

علی یارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد