نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

تعریف اعداد یک تا سی وسه در فراماسون

در مجامع و فرهنگهای مختلف دنیا اعداد معانی متفاوتی دارند.

در لژهای فراماسونری نیز اعداد تعاریف و معانی خاصی دارند که بر اساس تعاریف آنها می توان از نمادها، گفته ها و رفتار ماسونها رمزگشایی کرد.در این مقاله سعی شده تا خوانندگان محترم با معانی اعداد 1 تا 33 از دیدگاه فراماسونها آشنا شوند.

عدد یک :

یک به معنی "احد" و "واحد" و رمز خدای یگانه است. از طرفی هم حرف اول الفبا یعنی الف را بیان میکند.بالاخره رمز اولین انسان است که به دست موجودی ماورای طبیعت خلق شده است.



عدد دو:

این عدد مظهر علم است . عدد دو مظهر هلال ماه و زن نیز هست . در جهان امروز دنیا را مرکب از دو چیز میدانند "اتم" و "فضا".



عدد سه:

این عدد یک عدد کامل است .مثلث یا سه ضلعی در نزد فراماسونها اهمیت و احترام خاصی دارد زیرا تثلیث را نشان میدهد. در کذاهب و مکاتب دیگر نیز عدد سه نقش مهم دارد. مثلاً : در دین مسیحیت به پدر ، پسر و روح القدس اشاره دارد. درکیش هندوان از برهما(خالق)،ویشنو(حافظ) و شیوا(هادم) صحبت به میان میاید. درکیش پارسیان اهورامزدا(هرمزد) با وهومنو، و آشاوهیشتا(Asha Vahista) همراه میشود. در کیش اهل تب سخن از آمون،موت و خونسو است. در کیش قدمی منفیس پتاه(Ptah)،سکمت(Sekhmet) و نفرتوم وجود دارد. در مصر قدیم به ایسیس، اوسیریس و هوروس اشاره دارد. در علم کیمیا ، گوگرد،زیبق و نمک به عنوان سه عامل نر ، ماده و خنثی شناخته شده اند. در علم حکمت ما از خود میپرسیم"ازکجا امده ایم"،"کیستیم" و "به کجامیرویم"؟

در مورد زمان همیشه به گذشته،حال و اینده اشاره میشود.بالاخره در قانون ثلاث عالم طبیعی،عالم بشری و عالم الهی وجود دارد. ماسونها برای شروع و ختم فعالیت های لژ 3 ضربه میزنند. و نیز در زمان پذیرش داوطلب عضویت به درجه ی شاگردی ،جریان تایید شاگرد تازه وارد با سه ضربه ی شمشیر اعلام میگردد.شهسواران نیز با سه ضربه تقدیس میگردند.ماسونها به دنبال اسم خود و یا به رمز در اوردن هر اسمی از سه نقطه استفاده میکنند.
عدد سه مظهر تولد ، زندگی و مرگ نیز هست.از طرفی نیز هر مثلثی سه گوشه دارد. در مثلث هایی که در معابدترسیم میشود سه گوشه نشانه "حکمت،قدرت،جمال یا دانایی و زیبایی" است. در کارگاه فراماسونری نیز سه ستون با اسامی اخیر وجود دارد. که وجه تسمیه استاد ارجمند،نگهبان اول و نگهبان دوم است. با سه ماسون یک لژ تشکیل میشود و در هر لژ برای رسیدن به استاد باید از سه پله بالا رفت . شعار ماسونری از سه جزء آزادی،برابری و برادری تشکیل میشود. سه رکن درجات عالی فراماسونری عبارتند از ایمان،امید و احسان. معابد ماسونری به یاد بود حضرت سلیمان(ع) سه پنجره دارد. در دین مسیح به سه رنگ سفید، آبی و قرمز به ترتیب برای پدر،پسر و روح القدس اشاره دارد.کمربند پاره ای از کشیش ها نیز دارای سه گره به نشانه عفاف،فقر و اطاعت است.


عدد چهار: چهار علامت مربع، چاکرای هند،حصاری که پناه میدهد و یا زندانی میکند،چهار جهت اصلی،چهار گوشه صلیب یا جمع اضداد است.چهار رکن شهسواران رزکروآ(اگر اشتباه نکنم منظور همان رز صلیبی هاست) 1-زمین به نشانه تن و جان 2-هوا به نشانه عقل و فلسفه 3- آب به نشانه تحرک و مذهب 4- آتش به نشانه روح.

این عدد رمز چهار دوره دوره حیات ، کودکی، نوجوانی،بلوغ و پیری است.از طرف دیگر هر سال 4 فصل دارد . چهار طبقه اجتماعی هندوستان عبارتند از:برهمنان(روحانیون که خود را زبان خدا میپندارند)،کشوتریا(سپاهیان که بازوان خدا خدا محسوب میشوند )،وایسا(کشاورزان که ساق پروردگار به حساب می ایند)،وسادرا(کارگران که پای خالق را میسازند).در هندسه مربع و مستطیل چهار ضلع و چهار زاویه دارند.معابد مسیحیان و کارگاههای ماسونها نیزبه همین شکل است.صفحه شطرنج مکعب عدد چهار است زیرا 64 خانه چهار گوش دارد. از خلقت عالم تا تولد مسیح نیز 64 نسل به دنیا آمده بودند .کنفوسیوس نسل 64 از پلوانگ تی موسس سلسله پادشاهی چین بود. خانواده مادر بودا متصف به 64 خصلت بودند. بالاخره سبکهای چهار گانه معماری عبارتند از دوریک ، ایونیک ، کورنیتن و تسکان.

عدد پنج:

سطوح پنج ضلعی مظهر آزادی فکر بشر است.بشر پنج حس دارد.فیثاغورث ستاره پنج شاخه را علامت حق شناسی میشمرد و تمام شاگردانش باید میتوانشتند بدون آن که قلم از روی کاغذ بر دارند یک پنج ضلعی ترسیم کنند.پنج شاخه ستاره درخشان در مصر مظهر پسر و علامت تحریک بود. اگر سیبی را از وسط(به صورت افقی) به دو نیم کنیم ستاره پنج پر در وسط ان دیده میشود. احتمالاً به همین دلیل سیب نخستین مظهر گناه بشر محسوب شده است.قبایل اتیروسک (Etrusques) و رومیان قدیم عدد پنج را مظهر ازدواج میدانستند. کیش مانی نیز پنج درجه دارد: صدیقین که فرزندان غیب هستند، معلمین که فرزندان علم حلم اند، کشیشان که ابنای عقل هستند، مستمعین که فرزندان علم اند و سماعین که ابنای فطنت هستند. پنج نفر ماسون یک لژ کامل را تشکیل میدهند

عدد شش:

ستاره شش گوش دو مثلث تو در تو نشانه نر و ماده است این ستاره نماینده دانش و الهام است . سپر داوود هم شش گوشه دارد.(عجیبه که در مورد عدد شش بیشتر توضیح نمیده!!!!)

عدد هفت:

هفت عدد کامل و پاک است و میگویند شگون دارد هفت سیاره در اسمان سرنوشت بشر را معین میکنند. زمانی که میسح را بر صلیب میخکوب کردند هفت نقطه بدنش زخمی شد.اصحاب کهف هفت نفر بودند. خصایل فاضله بزرگان دین هفت است. در مذهب مسیح هفت مورد تشریفات مذهبی وجود دارد ، و گناهان کبیره نیز هفت مورد است. مواهب روح القدس را هفت مورد میدانند. طیف منشور هفت رنگ دارد. موسیقی نیز هفت نت دارد . هر هفته هفت روز دارد و هر روز هفته منسوب به یکی از سیارات است یعنی :شنبه خورشید ،دوشنبه ماه(قمر)،سه شنبه مریخ، چهارشنبه عطارد، پنج شنبه مشتری،جمعه زهره.یکشنبه از نظر مسیحیان روز خداست. آسمان هفت طبقه دارد. دریا و خشکی هر کدام هفت قسمت دارند. چنگ آپولون دارای هفت سیم است که به هفت روز هفته اشاره دارد. در ایین مهر کسانی که میخواستند سفر ایین مزبور را ببینند باید از نردبانی که هفت پله داشت بالا میرفتند، و پله های مزبور هرکدام نماینده ی یکی از سیارات هفتگانه بودند.آنها هفت درجه به شرح زیر داشتند : سپاهی ، شیر ، زاغ ، پارسا ، برنا ، مهر ، و پیر.در فراماسونری هم استاد ارجمند برای رسیدن به کرسی استادی باید درست مانند نردبان مهر از هفت پله بالا رود.نردبان یعقوب هم هفت پله دارد و به عقیده ماسون ها پله های بالایی ان به آسمان می پیوندد. حضرت سلیمان معبد اورشلیم را در هفت سال بنا کرد. سن رمزی استاد ماسون هفت سال است . هفت نفر ماسون یک لژ کامل را تشکیل می دهند. دور سر ستون های کارگاه ماسونی هفت ردیف زنجیر میپیچند.بعضی ماسون ها معتقدند که زنجیر اتحاد ماسون ها باید هفت گره داشته باشد و این گره ها را دریاچه عشق مینامند. ضمناً عدد ویژه افزار یار در ماسونری همان عدد هفت است . حرف (G) در الفبای لایت مطابق حرف (ز) در الفبای ابجد است و هر دو حرف هفتمین حرف الفبای همان زبان هستند. ماسون ها این حرف را در وسط ستاره درخشان مینشانند. عطار هفت شهر عشق را گشت. این هفت شهر عبارت بودند از طلب، عشق،معرفت،استغنا ، توحید،حیرت،و فنا. صوفیان نیز هفت طبقه به شرح زیر داشتند:اقطاب،ابدال،اخیار،اوتاد،غوث،نجبا و نقبا.

عدد هشت:
این عدد چهاربرابر عدد دو و دو برابر عدد چهار است بهشت هشت قسمت دارد.

عدد نه:

نه(9) عدد اهام بخش دانشمندان و نویسندگان است. فیثاغورث الهه های 9گانه را به سه قسمت به شرح زیر تقسیم کرده بود:
خداوندان علوم غریبه و مقدس:اورانی(Uranie) ، پولیم نی(Polymnie)، ملپومن(melpomene)
خداوندان علوم بشری یا صفا و پاکی :کالیوپ(Kalliope)،کیلو(Kilio) ،اوترپ(Euterpe)
خداوندان علوم عناصر و نباتات و حیوانات یا تعلیم:ترپسکیور(Trpsichore)، اراتو(Erato) ، تالی(Thalie).
طبیعت 9ماه وقت لازم دارد تا نطفه را در شکم مادر به صورت یک کودک در آورد. در کلیسای مسیح سرود فرشتگان 9 سرود است.بعضی ماسون ها معتقدند زنجیر اتحاد باید نه حلقه داشته باشد. عده ی استادانی که در جست و جوی حیرام بودند 9 نفربود . تعدا ضربه های درجه استادی هم 9 ضربه است.

عدد ده:

این عددی کامل و جامع کلیه مراتب الهی به شرح زیر است:
1(احدیت یگانه پرستان)+2(دوگانگی ادیان آسیای شرقی و مرکزی)+3(تثلیث مسیحیان)+4(مربع مقدس یهود)=10
به عقیده فیثا غورث عدد ده جامع تمام علوم است زیرا علاوه بر نه علم ذکر شده برای عدد نه ،علم الهی هم وجود دارد که جمعاً علوم ده گانه را بوجود میاورد.

عدد یازده:

این عدد مظهر سعی و تلاش و نماینده شدت است. در کتاب ودا امده است:"ای خدایانی که در آسمان یازده نفر،و در زمین یازده نفر، و در میان هوا به تعداد یازده نفر در سعادت جاوید به سر می برید، قربانی ما را قبول کنید.

در ماسونری عرض حمایل استاد یازده سانتی متر است یعنی مجموع ستارگان پنج پر وشش پر. در جه ی سی و سوم (33) ماسونری نیز حاصل ضرب در جات سه گانه اصلی بدوی در عدد یازده است.

عدد دوازده(12):

این عدد حاصل ضرب سه در چهار و عددی باشگون است. عده ی حواریون 12 نفر بود. مانویان معتقدند که خداوند در روی زمین بزرگوار دارد که نامشان "جاویدان پرکار توانا" است. منطقة البروج دوازده است. دوازده حلقه مظهر طناب مسامی است که مصریان بکار می بردند. دور سالها بر اساس نظر حکمای ترکستان دوازده سال به شرح زیر است: موش،گاو،پلنگ،خرگوش،نهنگ،مار،اسب،گوسفند،میمون،مرغ،س​گ و خوک. هر روز دوازده ساعت و هر شب دوازده ساعت دارد. سال دوازده ماه دارد. تعداد ثانیه های یک دقیقه 60 ،یعنی مضربی از دوازده است. بعضی ها می گوند زنجیر اتحاد نزد ماسون ها دوازده حلقه دارد. ستون های لژ ماسونری دوازده عدد است. چهار عدد در ضلع شمالی، چهار عدد در ضلع جنوبی، دو عدد در ضلع غربی ، دو عدد در ضلع شرقی.

عدد سیزده(13):

این عدد را شوم می دانند، شاید به این دلیل که در شب مرگ حضرت عیسی(ع) سیزده نفر بر سر میز حاضر بودند. نفر سیزدهم کسی بود که به حضرت عیسی(ع) خیانت کرد.روز سیزدهم صفر و روز سیزدهم نوروز ایرانیان نحس شمرده میشد.
( موارد مطرح شده بخصوص شوم دانسته شدن 13 عجیب به نظر نمیرسه!!؟!؟!؟)

عدد چهارده(14):

این عدد مظهر پیروزی و تلاش برای پیروزی است. فاصله ی آدم(ع) تا عیسی(ع) بر اساس انجیل چهارده نسل بوده است. به همین دلیل ستون های کلیساهای بزرگ را به صورت سه ردیف چهارده ستونی میسازند.

عدد پانزده(15):


این عدد علامت آزادی و آزادگی و حاصل ضرب سه در پنج است. اگر دو عدد تشکیل دهنده 15 را با هم جمع کنیم عدد 6 به دست می اید که مظهر زیبایی و هماهنگی است.

عدد شانزده(16):

این عدد حاصل ضرب چهار در چهار،مظهر سقوط بشر در ماده، و نماینده کفر بشری است. می گویند 4*4 به مفهوم تبلیغ انجیل در چهار گوشه دنیاست.

عدد هفده(17):

این عدد مظهر عدالت، و مجموع ارقام ان هشت است. هفده امید بشر بعد از مرگ است.

عدد هجده(18):

دوبار 9 است. برای سلوک باید هجده علم به شرح زیر را کسب کرد:معرفت دنیا،معرفت کار دنیا،معرفت آخرت،معرفت کار آخرت،معرفت مرگ،معرفت حکمت مرگ، معرفت شیطان، معرفت امر شیطان،معرفت علم، معرفت علم ملک، معرفت نبی، معرفت سخن نبی، معرفت ولی ، معرفت سخن ولی، معرفت خود،معرفت امر خود، معرفت امر خدا.

عدد نوزده(19):حاصل جمع دو رقم این عدد ، عدد واحد اصلی یعنی 10 را می دهد.

عدد بیست(20): این عدد مرکب از دو ده و در نتیجه نماینده ی هماهنگی است.

عدد بیست و یک (21):حاصل ضرب هفت در سه و نماینده ی پیروزی از راه کار و کوشش است.بیست و یک
هفت ساله ی سوم زندگی بشر را نشان میدهد و سال شروع مسئولیت است.

عدد بیست و دو (22):این عدد هدف و پایان همه کوشش ها و تلاش هاست.

برای اعدادبیست و سه تا بیست و هفت مطلب خاصی وجود ندارد.

عدد بیست و هشت(28):این عدد حاصل ضرب دو عدد با شگون هفت و چهار و علامت نهضت پیروزمندانه است.

برای اعداد بیست و نه تا سی دو مطلب خاصی وجود ندارد.

عدد سی و سه (33):سن مسیح(ع) در زمان مرگ سی و سه سال بود. این عدد عال ترین در جه ماسونری را که همان بزرگ بازرس کل باشد را نشان میدهد.

منبع:فراماسونری چیست(ابراهیم الفت حسابی)

نظرات 5 + ارسال نظر
zeinab دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.basij1373.blogfa.com

salam.
khaste nabashin

سلام
ممنونم...

احمد سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ب.ظ http://babshohada.blogfa.com

سلام
موضوع:تبادل لینک
وبلاگ زیبای دارید اگر مایلید ما را با نام شیطان پرستان لینک کنید تا ما شما را با نام دلخواه خود لینک کنیم
پیروز باشید

سلام
با افتخار لینک شدید
التماس دعا

به امید ظهور منجی عالم بشریت

reyhaneh پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 ب.ظ http://www.naruto-shippuden.com

مر30 ..
واقعا خیلی به دردم خورد

سعید چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:33 ب.ظ

داداش واقعا دست درد نکنه

پیمان یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:53 ب.ظ

مرسی که اطلاع رسانی میکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد