نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

گزارشی از همایش هالیوودیسم و سینما

نخستین همایش «هالیوودیسم و سینما» همزمان با برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان، سینماگران و نویسندگان مستقل و ضداستعمار جهان برگزار شد.

هالیوود، تروریسم و سیا







نخستین نشست این همایش«هالیوودیسم، تروریسم، پنتاگون و سیا» عنوان داشت

«ژولین تیل» از کشور فرانسه، اولین سخنران این جلسه به هدف هالیوود در قهرمان پروی و مفهوم تروریسم اشاره کرد و گفت: هالیوود در ساخت آثار سعی می کند ذهنیت ها را آماده و مخاطب را هدایت کند تا به اهدافش دست یابد. بنابراین باید مسئله را جدی گرفت . جاه طلبی های آمریکا باعث می شود تا مفهوم تروریسم را به جهان صادر کند.

«کاترینا پالوو» از کشور یونان گفت: هالیوود متعلق به ایالات متحده آمریکا است و ساز و کاری تبلیغاتی را برای انتشار دیدگاه ها ، عقاید و بهره برداری های اقتصادی دارد و ابزاری است تا مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. در این فیلم ها سعی می شود تا فرهنگ مصرف گرایی تبلیغ شود و محصولات در بازارهای جهانی و داخلی به فروش برسد. همچنین سبک زندگی آمریکایی به مخاطب معرفی می شود، مخاطبی که ممکن است در جایی از دنیا زندگی کند که حتی به درستی نتواند از منابع طبیعی استفاده کند.

وی در ادامه به اهداف هالیوود در ساخت آثارش اشاره کرد و گفت: وقتی ایالات متحده بخواهد کشوری را هدف حمله قرار دهد ابتدا ذهن مخاطب را تحت الشعاع قرار می دهد تا اهدافش مورد پذیرش مخاطب قرار گیرد و هدف با کمترین مقاومت آن را بپذیرد. هالیوود ابتدا فرهنگ منطقه هدف را تحقیر می کند، حتی زبان و گویش منطقه را مورد تحقیر قرار می دهد. در مرحله بعدی دشمنی براساس ملزومات ژئوپولیتیک ایجاد می کند و از ابزار قهرمان پروری بهره می برد و در نهایت کشور هدف را به گونه ای ترسیم می کند که فکر می کنند باید غرب را نابود کنند.

وی در ادامه به نقل قولی از امام خمینی(ره) اشاره کرد و توضیح داد: امام خمینی(ره) در صحبت هایشان می گویند؛ قدرت و اتکای به نفس قدرت معنویت جامعه را بالا می برد و این کمک به وحدت و انسجام می کند. هالیوود با بهره برداری از هنر برای پیشبرد اهداف و انتظارات خود بهره می برد. سعی می کند از تراژدی که ارسطو تعریف کرده استفاده کند و از آن تقلید کند تا در حقیقت یک ذهنیت هنری به آن اضافه شود و در بخش های مختلف به نمایش در آید. فیلم های هالیوود روایتگر نوعی ترس و بیم است به نحوی که عواطف و احساسات مختلف را برمی انگیزد و تنوع فرهنگی را از بین می برد.

«ماریا پومیه» از فرانسه نیز در این همایش گفت: تلاش هایی صورت می گیرد که روح انسانی از بین برود و مردم دچار وحشت ترور شوند. این تصویری است که هالیوودیسم به خشن ترین شکل ممکن ترسیم می کند تا روح انسانی را تخریب نماید. از سوی دیگر هولوکاست سلاح مهمی است که هالیوود از آن برای تخریب معنوی انسان ها و به زنجیر کشیدن آن ها بهره می برد. هالیوود از این روش استفاده می کند تا سوالی درباره واقعیت هولوکاست صورت نگیرد.

«فرانچسکو کاندونی» دیگر هنرمند فرانسوی بود که گفت: ایران یکی از کشورهایی است که می تواند با اتکا به فرهنگ و ارائه یک مدل فرهنگی درست به مقابله با هالیوود بپردازد و با وضعیت کنونی مقابله کند.


هالیوود و دین‌ستیزی



دومین نشست همایش «هالیوودیسم و سینما» با محوریت «هالیوودیسم و صهیونیسم» برگزار شد.

«تقرید سعاده» از فلسطین اولین سخنران این نشست بود که به کنترل صهیونیست در مورد سینما اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها به دنبال حذف بقای اعراب هستند و در آثارشان سعی می کنند خود را صلح طلب و اعراب را شخصیت های عقب مانده و منفی نشان دهند. آن ها به دنبال تحت فشار قرار دادن جهان غرب هستند تا با تنوع ابزار تبلیغاتی، تأثیر بیشتری بر اذهان جهانیان بگذارند.

فرانچسکو کاندنی از فرانسه در ادامه این نشست گفت: صهیونیسم بر افکار مخاطبان به خوبی نفوذ می کند و می توان به فیلم ماتریکس اشاره کرد این فیلم از فیلمنامه ای ساده برخوردار است و زندگی روزمره را سوژه قرار داده، اما به نسل جوان این مفهوم را القا می کند که کمبودهایی از سوی دولت، ملت و خانواده برایش ایجاد شده و او باید قیام کند و در این قیام تنها صهیونیسم است که می تواند یاری دهنده باشد.

«کاترین آلوند»، روزنامه نگار فرانسوی به سرویس های جاسوسی آمریکایی و تأثیر مستقیم آن ها بر هالیوود اشاره کرد و توضیح داد: در مدارس به افراد مختلف آموزش های جاسوسی ارائه شد تا آنها اطلاعات مخفی را جمع آوری کنند. شبکه های جاسوسی واشنگتن و پنتاگون رسانه ها را تحت کنترل دارند و ارتش و سرویس های جاسوسی سینما را به خدمت گرفتند تا در راستای اهداف و مقاصد خود آنچه می خواهند انتقال دهند.

«ال دنیز قلی اف» از جمهوری آذربایجان نیز گفت: هالیوود مانند مینی است که کار گذاشته شده و خطرناک است و به تدریج در حال انفجار است. هالیوود مخاطب را به ناکجاآباد سوق می دهد و معنویات و بشریت را هدف قرار داده است. هالیوود تلاش می کند تا انسان ها را از خداوند دور کند و به شیطان نزدیک نماید و تمام تلاشش معطوف به ایجاد مشکلات برای ایران و مسلمانان است.

«تیری میسان» از فرانسه نیز به نظام هالیوود و ایجاد نفاق و اختلاف در میان جوامع اشاره کرد و گفت: هالیوود یک نظام ایجاد نفاق و اختلاف و نظامی تبلیغاتی است. وی ادامه داد: هالیوود از سوی نهادهای نظامی دولت و حول محور دولت آمریکا و امنیت ملی این کشور فیلم می سازد. هالیوود در خدمت اهداف آمریکا عمل می کند.

میسان در ادامه توضیح داد: ما در هالیوود شاهد دولت مخفی نظامی هستیم. در واقعه ۱۱ سپتامبر نیز ما شاهد هماهنگی نظام ارتش آمریکا با هالیوود هستیم. چگونه ممکن است هواپیمایی به برج های دوقلو برخورد کند و له نشود. این واقعه عین سینما و ساخته و پرداخته هالیوود بود. هالیوود از نظام ارتش آمریکا جداناشدنی است.

«عادل عمار» از عراق دیگر سخنران این نشست بود که به دروغ پردازی های صهیونیسم و هالیوود اشاره کرد و گفت: سینمای صهیونیسم بر سست کردن بنیان خانواده تأکید دارد و فکر نمی کنم فیلمی در هالیوود تولید شود که اشاره ای به صهیونیسم نداشته باشد.


هالیوود و ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی




موضوع سومین نشست این همایش بررسی ایران و اسلام هراسی در سینمای آمریکا بود.

«هرماس سیلر» از سریلانکا گفت: هالیوود گروه های مختلف از جمله مسلمانان را هدف قرار می دهد و علیه این گروه ها جنگ به راه می اندازد. این روشی است که دنیای غرب پیش گرفته و مسیرش را ادامه می دهد.

«احمد سون» از ترکیه به ترویج فرهنگ و تفکر سکولاریسم در فیلم های هالیوودی اشاره کرد و توضیح داد: هالیوود با استفاده از تکنولوژی و بهره بردن از فیلمسازان، تفکرات سکولاریستی را در فیلم هایش رواج می دهد. فیلم های تولید شده در هالیوود از ارزش و محتوا تهی است؛ اکشن زیادی در آنها دیده می شود و روح انسانی و شعور در آن وجود ندارد، چون ارزش به انسان منتقل نمی شود.

وی در ادامه گفت: هالیوود نگاه موسایی و نگاه ابراهیمی را از بین برده است. در واقع به نوعی، نگاه عرفانی در آن دیده نمی شود. هالیوود نگاه سکولار و غیرانسانی را رواج می دهد که فاقد مغز و تهی است. امروزه هر آنچه هالیوود انجام داده است، جهت از بین بردن ارزش های انسانی است.«سمیرا بن ترکی عزیزی» در پایان جلسه به تهاجم هالیوود به تمدن و تاریخ غنی اسلام اشاره کرد و گفت: اگر بمب اتم یک بار ژاپن را از بین برد فیلم های هالیوود به تدریج عمل می کند و مانند رادیواکتیو همه جا پراکنده شده و تمدن و اسلام را از بین می برد. این تبلیغات آمریکایی است که تمدن و تاریخ غنی اسلام را از بین می برد.


هالیوود و سبک زندگی



آخرین نشست همایش هالیوودیسم با موضوع «هالیوود و سبک زندگی» برگزار شد.

«ژولین تیل» از فرانسه در ابتدا به اشاعه فرهنگ اومانیستی در هالیوود اشاره کرد و گفت: فرهنگ اومانیستی در محصولات هالیوود به وفور دیده می شود. آنها تلاش می کنند تا مادی گرایی را تبلیغ و ترویج کنند و تعلقات انسان به مذهب، فرهنگ، هنر و وطن را از بین ببرند و انسانی بی هویت و پوچ پرورش دهند.

«کلودیو موفا» در ادامه به صهیونیست و فرهنگ و مبنای تاریخی جعلی اش اشاره کرد و گفت: صهیونیست با استفاده از صنعت سینما تلاش می کند تا تمدن و تاریخی جعلی برای خود ایجاد کند و در هر فیلم یا انیمیشنی که می سازند به نوعی اعراب و مسلمانان را انسان هایی وحشی و فاقد ارزش های انسانی معرفی می کنند. در فیلم «ایندیانا جونز» ما شاهد هستیم که یک آمریکایی هوشمند به هر سخت و مشقتی تن می دهد تا به کسب علم و دانش بپردازد. آنها حتی به نفع یهود، مسیحیت را کوچک و خوار می کنند. سینمای امروز هالیوود شکل جدیدی از استعمارگری است.

نظرات 3 + ارسال نظر
SANA چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ب.ظ http://manezandegiiemovazi.blogfa.com

سلام ممنون بابت مطالبی که یادداشت کردید
چطور میشه به مطالب این کنفرانس دسترسی پیدا کرد؟

سلام
در سایتهای خبری وجود داره
درضمن هر ساله همزمان با جشنواره فیلم فجر این همایش برگزار میشه
التماس دعا

علیرضا سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:55 ب.ظ

بسیار خوب بود ممنون

علیرضا کلامی پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 ب.ظ http://alikalami.blogfa.com

به لطف دولت یازدهم و به دستور وزیر ارشاد هالیوودیسم تعطیل شد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد