نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

نفرین بر صهیونیسم

ذکر تعجیل فرج رمز نجات بشر است مابرآنیم که این ذکر جهانی بشود

دجا ل عصر ما(برگرفته از سایت موعود)

در فرهنگ ها و مکاتب تعریفهای متعددی از دجال وجود دارد.

در سایت موعود( www.mouood.org) مطلب کاملی پیرامون دجال خواندم که علاقه مند هستم شما هم مطالعه نمایید.

با تشکر از سایت محترم موعود:

دجّال ذکر شده در متون اسلامی که از آن به اسم آنتی کرایست (ضدّ مسیح) در ادبیات دینی غرب مسیحی، مسیح دروغین (مسیح دجّال) و آنتاگونیست به معنای ضدّ منجی در ادبیات لاتین یاد شده است، در آخرالزّمان دشمن منجی خواهد بود و به دست منجی از بین خواهد رفت.

تعریف
دجّال ذکر شده در متون اسلامی که از آن به اسم آنتی کرایست (ضدّ مسیح) در ادبیات دینی غرب مسیحی، مسیح دروغین (مسیح دجّال) و آنتاگونیست به معنای ضدّ منجی در ادبیات لاتین یاد شده است، در آخرالزّمان دشمن منجی خواهد بود و به دست منجی از بین خواهد رفت.
دجّال در لغت (عربی) به معنای کذّاب است. دربارة دجّال، نظرات مختلفی وجود دارد که به بخشی از آنها اشاره می‌نماییم.

در یونان باستان:
دجّال در اسطوره‌های یونانی، موجودی غول پیکر که چهار دست دارد و در زیر زمین به زنجیر است، که بعد از آزاد شدن به سمت «المپ» می‌رود!!

تعریف
دجّال ذکر شده در متون اسلامی که از آن به اسم آنتی کرایست (ضدّ مسیح) در ادبیات دینی غرب مسیحی، مسیح دروغین (مسیح دجّال) و آنتاگونیست به معنای ضدّ منجی در ادبیات لاتین یاد شده است، در آخرالزّمان دشمن منجی خواهد بود و به دست منجی از بین خواهد رفت.
دجّال در لغت (عربی) به معنای کذّاب است. دربارة دجّال، نظرات مختلفی وجود دارد که به بخشی از آنها اشاره می‌نماییم.

در یونان باستان:
دجّال در اسطوره‌های یونانی، موجودی غول پیکر که چهار دست دارد و در زیر زمین به زنجیر است، که بعد از آزاد شدن به سمت «المپ» می‌رود!! معادل یونانی دجّال antichristos می‌باشد.

دجّال در مسیحیّت
از آنجا که دجّال در مقابل مسیح می‌ایستد، آن را ضدّمسیح و از آنجا که ادّعای منجی بودن دارد، آن را مسیح دجّال یا مسیح دروغین می‌گویند و مقصود کسی است که با مسیح ضدّیت می‌کند و مدّعی آن باشد که خود در جای مسیح است.
 در «کتاب مقدّس» در بخش «کتاب دانیال نبی» از «عهد عتیق» و «رساله و مکاشفة یوحنّا» از «عهد جدید» از دجّال نام برده شده است.
 در رسالة اوّل یوحنّا آمده ‌است: دروغگو کیست؟ جز آنکه مسیح بودن عیسی را انکار کند آن دجّال است که پدر و پسر را انکار می‌نماید. 1
 باز در همان رساله آمده ‌است: شنیده‌اید که دجّال می‌آید الحال هم دجّالان بسیار ظاهر شده‌اند و از این می‌دانم که ساعت آخر است.
 در جای دیگر در همان رساله می‌گوید: و هر روحی که عیسای مجسّم شده را انکار کند، از خدا نیست و اینست روح دجّال که شنیده‌اید که او می‌آید و الآن هم در جهان است.
 برخی از علمای مسیحی از جمله صاحب «قاموس کتاب مقدّس»، دجّال را اسم عام می‌داند و به تصوّر وی مراد از دجّال و دجّالان، کسانی هستند که مسیح را تکذیب کنند و این معنا از عبارات «انجیل» نیز استفاده می‌شود. همچنین گفته شده دجّال یا ضدّ مسیح شخصی است که در آخرالزّمان قیام کرده و مسیح، رجعت کرده و او را از پای در خواهد آورد.

 کتاب مکاشفة یوحنّا باب سیزدهم
در این هنگام جانور عجیبی را در رؤیا دیدم که از دریا بالا می‌آمد. این جانور هفت سر داشت و ده شاخ. روی هر شاخ او یک تاج بود و روی هر سر او نام کفرآمیزی نوشته شده بود. این جانور شبیه پلنگ بود، امّا پاهایش مانند پاهای خرس و دهانش مانند دهان شیر بود. اژدها تاج و تخت و قدرت و اختیارات خود را به او بخشید. یکی از سرهایش را دیدم که زخم کشنده‌ای برداشته بود، ولی خود به خود خوب شد! آنگاه تمام مردم دنیا از این معجزه غرق در حیرت شدند و جانور را با ترس و احترام پیروی کردند. آنان اژدها را که چنین قدرتی به آن جانور داده بود، ستایش کردند. جانور را نیز پرستش کرده، گفتند: کیست به بزرگی او؟ که می‌تواند با او بجنگد؟!
سپس اژدها آن جانور را تحریک کرد تا به گزافه‌گویی بپردازد و به او اختیار داد تا امور دنیا را به مدّت چهل و دو ماه به دست گیرد. در تمام این مدّت، به اسم خدا و خانة خدا و تمام کسانی که در آسمانند کفر می‌گفت. اژدها به او قدرت داد تا با خلق خدا جنگیده، ایشان را شکست دهد و بر تمام قوم‌ها و قبیله‌ها از هر زبان و نژاد دنیا حکومت کند؛ همة مردم دنیا نیز او را پرستش خواهند کرد. امّا کسانی که نامشان از آغاز آفرینش، در دفتر زندگان که متعلّق به برّه است، نوشته شده، او را پرستش نخواهند نمود.
هر که می‌تواند گوش دهد، به دقّت گوش کند، از خلق خدا هر که قرار است زندانی شود، زندانی خواهد شد و هر که قرار است با شمشیر کشته شود، کشته خواهد شد و هر که قرار است با شمشیر کشته شود، کشته خواهد شد، ولی دل‌سرد نشوید، چون این فرصتی است تا صبر و ایمانتان را در عمل نشان دهید.
سپس جانور عجیب دیگری دیدم که از داخل زمین بیرون آمد. این جانور دو شاخ داشت، اژدها بود. او تمام قدرت آن جانور اوّل را که از زخم کشندة خود خوب شده بود، به کار می‌گرفت و از تمام دنیا می‌خواست که جانور اوّل را بپرستند. او پیش چشمان همه دست به معجزات باور نکردنی می‌زد و از آسمان آتش به زمین می‌آورد! او در حضور جانور اوّل قدرت می‌یافت تا این کارهای عجیب را انجام داده، مردم دنیا را فریب دهد و ایشان را وادار سازد مجسّمة بزرگی از جانور اوّل بسازند، همان جانوری که از زخم شمشیر جان سالم به در برده بود. حتّی او توانست به آن مجسّمه جان ببخشد تا بتواند سخن گوید و همة کسانی که او را نمی‌پرستند، به مرگ محکوم کند. از این گذشته، بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، برده و آزاد را وادار کرد تا علامت مخصوصی را بر روی دست راست یا پیشانی خود بگذارند و هیچ کس نمی‌توانست شغلی به دست آورد یا چیزی بخرد مگر اینکه علامت مخصوص این جانور، یعنی اسم یا عدد او را بر خود داشته باشد. این خود معمّایی است و هر که باهوش باشد، می‌تواند عدد جانور را محاسبه کند. این عدد، اسم یک انسان است و مقدار عددی حروف اسم او به 666 می‌رسد.
مصادیق دجّال در مسیحیّت:
  بزرگان، رهبران، پادشاهان و مفسّران مسیحی هرگاه با کسی اختلاف پیدا می‌نمودند آن را دجّال (ضدّ مسیح) می‌نامیدند از جمله:
 نرون، قیصر آزاردهندة مسیحیان، ترکیب عبری آن نرون قسر به حروف ابجد معادل 666 است؛
 مارتین لوتر، بنیانگذار مسیحیّت پروتستان و بدعت در مسیحیّت، وقتی مورد تکفیر پاپ قرار گرفت، در سال 1530م.، دستگاه پاپی و پاپ را دجّال نامید؛
 ناپلئون (به خاطر جنگ افروزی)؛
 در دهة چهل قرن بیستم، هیتلر را دشمن مسیح توصیف و برخی عنوان کردند، یأجوج متّحد جومر است که در «سفر حزقیال»، ذکر آن رفته و منظور «آلمان» است؛
 هنگامی که موسیلینی قدرت را در «ایتالیا» به دست گرفت و قصد کرد امپراتوری «روم» را احیا کند، عنوان شد او دشمن مسیح است؛
 استالین به این عنوان توصیف شد (به خاطر دشمنی مارکسیسم و حکومت «شوروی» سوسیالیستی با ادیان و دین داران)، به ویژه با وجود متن‌هایی که شیطان را یأجوج (روسیه) به شمار می‌آورد؛
 میخائیل گورباچف که به مرور زمان جای استالین را گرفت او را به جهت دیگری هم دجّال نامیدند، به دلیل ماه گرفتگی روی صورتش و رهبر شوروی بودن؛
 هنری کسینجر، وزیر خارجة اسبق و مشاور امنیّت ملّی چند رئیس جمهور «آمریکا»، صهیونیست فریبکار؛
 رونالد ریگان، رئیس جمهور جمهوری خواه و ایوانجلیست آمریکا در دهة هشتاد و طرّاح «جنگ ستارگان» که نام‌های شش حرفی او نماینگر 666 است: Ronald Wilson Reagan؛
 صدّام بعد از مخالفت با غرب و اشغال «کویت» مخصوصاً چون جانشین بخت نصر و وارث پایتخت بابل بود؛
 پاپ ژان پل دوم، مخصوصاًً به خاطر زخمی شدن بر اثر سوء‌قصدی که به جان وی شد و رفع خطر مرگ از او؛
 مظاهر جدید تمدّن، مانند شکستن هستة اتم، تسخیر فضا، ماهواره، طرّاحی شبکة جهانی اینترنت و...
 گروهی، نشان بارکد بر بسته‌بندی اجناس را نیز از این موارد دانسته‌اند؛ زیرا در کتاب مکاشفة یوحنّا آمده است که خرید و فروش در اختیار اوست، به توصیة این گروه، بارکد را باید نابود کرد.
 جرج واکر بوش به سبب آنکه نامش همانند ریگان از 3 بخش 6 حرفی تشکیل شده و در هزارة جدید به قدرت رسید، البتّه عنوان شده نام خانوادگیشان هربرت بوش بوده که پدرش نام او را تغییر داد تا مصداق دجّال آخرالزّمان باشد، دراین باره بوش پدر گفت: پسرم همان دیکتاتور آخرالزّمان است که حکومتش 7 سال طول می‌کشد و بعد از آن نظم نوین جهانی آغاز می‌شود (در سال 2007م.). بدین منظور از دوران کودکی برایش معلّم مخصوص گرفتند تا برای این واقعه تربیت شود، او ادبیات نمادین کتاب مقدّس را یاد گرفت و به عضویت «جوامع مخفی شیطان‌پرست» همانند «انجمن جمجمه و استخوان» درآمد.
 در گردهمایی کشیشان که در 15 ژوئیه 1999م. در «کینگز پورت تنسی»، منعقد شد و 1500 نفر در آن حضور داشتند، جری فالول (یکی از سران ایوانجیلیسم و مسیحیّت صهیونیستی آمریکا و کسانی که به پیامبر اکرم(ص) توهین کرد) گفت: دشمن مسیح که 2000 سال پیش به تصویر کشیده شده است و تاجی از شر بر سر دارد، ممکن است یک یهودی باشد که امروز با ما زندگی می‌کند، او بی شک یهودی است. اگر او دشمن مسیح است، باید یهودی باشد و آنچه ما می‌دانیم، این است که او می‌بایست یهودی و مذکّر باشد.

در ملاحظه و تبصره‌ای [باید بگوییم] پس از انتقاد گروه‌های یهودی از او، فالول می‌گوید: چون وقتی مسیح برای اوّلین بار در دو هزار سال پیش، بر زمین فرود آمد، یک یهودی بود، بنابراین اکثر انجیلی‌ها اعتقاد دارند، دشمن مسیح بی شک یهودی و مذکّر است.

نمادها و تاریخ‌های مربوط به وحش
 بازی با اعداد و نماد‌ها، سابقه‌ای طولانی در غرب دارد، آنها در این تاریخ‌ها، منتظر تحوّل در جهان بودند، مخصوصاً اعدادی که به 1000 و 666 مربوط است که با نزدیک شدن هر کدام موج تبلیغات منجی‌گرایی و پایان تاریخ به اوج خود می‌رسد. هر بار هم با گذشتن موعد مقرّر و نیامدن مسیح، بسیاری از مسیحیان دست از اعتقادات خود می‌کشند و دین را کنار می‌گذارند.
 تاریخ 6/6/1996؛
 666.3= سال 1998؛
 وارونه 666=999 که با احتساب هزاره گرایی = سال 1999؛
 نشان FFF (به این خاطرکه F ششمین حرف الفبای انگلیسی است= 666)؛
 نشان 777؛ زیرا اگر آن را به‌صورت افقی وارونه کنیم تبدیل به FFF می‌شود، همچنین هفتمین حرف از حروف الفبا G می‌باشد GGG که شبیه 666 است.

پی‌نوشت‌ها:
1. رسالة اوّل یوحنّا، باب 2 بند22.


نویسنده مطلب:سیّد مهدی غفّاری
برگرفته از ماهنامه موعود شماره 119
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:15 ب.ظ http://mohaymen.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوب و قشنگی داری
خوشحال میشم نظرتونو درباره وبلاگم و مطالبش بدونم

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد